Nr prezoane : 4
Raza : r13
Model auto : dacia
Latime : 5,5
Raza : r13
Model auto : vw
Diametru : 57,1
ET : 43
Tip : otel
Nr prezoane : 4
Nr prezoane : 5
Model auto : dacia
Latime : 5,5
Finisaj : neagra mata
Tip : otel
Nr prezoane : 4
Raza : r14
Diametru : 56,5
Model auto : daewoo
ET : 49
Latime : 5,5
Diametru : 56,5
ET : 49
Raza : r13
Finisaj : neagra mata
Model auto : daewoo
Tip : otel
Nr prezoane : 4
Model auto : daewoo
Nr prezoane : 4
Raza : r13
Nr prezoane : 4
Raza : r15
Model auto : dacia
Model auto : dacia
Nr prezoane : 4
Raza : r16
ET : 50
Tip : otel
Nr prezoane : 4
Raza : r15
Model auto : dacia
Latime : 6
Nr prezoane : 4
PCD : 100
Raza : r15
Model auto : opel
Tip : otel
ET : 49
Nr prezoane : 5
Raza : r15
Model auto : vw
Latime : 5
ET : 50
PCD : 112
Tip : otel
Nr prezoane : 5
Raza : r16
Model auto : vw
Tip : otel
Nr prezoane : 4
Raza : r13
Model auto : daewoo
Model auto : daewoo
Nr prezoane : 4
Raza : r13
Ce motiv ati avea sa va cumparati jante noi pentru masini? Pai, in primul rand tineti cont de faptul ca jantele originale ale mașinii trebuie protejate. Nu este indicat să faceti de 2-3 ori pe ani transferul gumelor de vara si de iarna, iar gropile mascate de apa si zapada pot să vi le indoaie. Mai ales daca masina dumneavoastra a mai venit din fabrica cu jante de aliaj, mai mult ca sigur ca va trebuie un set de schimb pentru anotimpul rece. Dar exista situatii mult mai grave ce implica schimbarea jantelor.
Rolul jantelor in utilizarea unei masini
Acestea au o importanta foarte mare pentru buna functionare a masinii. O janta prost echilibrata poate provoca defectiuni ale sistemului de directie sau ale trenului de rulare - acele vibratii specifice. O masina cu jante strambe, ruginite sau cu defecte structurale, nu prezinta incredere la drum si poate fi cauza producerii de accidente. Sunt aspecte de care trebuie sa aveti mare grija mai ales in conditiile de trafic aglomerat pe care le intalnim in ziua de azi.
Dar desigur, acesta este doar inceputul. Cine tine la masina sa cu adevarat stie ca obligativitatea pneurilor de iarna implica doua seturi de roti. Teoretic se poate face transferul gumelor de iarna pe jante fara mare efort. Dar cum in medie costul demontarii celor de vara, al echilibrarii si al remontarii celor de iarna depaseste 50 de lei, plus chinul aferent gasirii unei vulcanizari de incredere, timpii de asteptare, "atentia" la omul care realizeaza lucrarea, totalul se ridica la peste 100 de lei pe an. De acesti bani ati putea cumpara o janta noua. Iar in patru ani, durata medie de viata a unui set de anvelope, banii investiti la vulcanizare v-ar fi permis achizitia unui set de jante noi. Deci, de ce sa nu le cumparati din start si sa scapati de orice stress?